SUPERVISION
Supervision kan generelt karakteriseres som en aflastnings-, lÊrings- og udviklingsmetode som typisk anvendes af ansatte der arbejder med mennesker, tillidsvalgte eller ledere der står med personaleansvar. Forskning viser at en lÞbende dialogisk bearbejdning af dilemmaer og fÞlelsesmÊssige krav i arbejdet, reducerer risikoen for stress- og belastningsreaktioner.
Supervision er sÊrligt relevant for dig/jer som fx:
Oplever hÞje fÞlelsesmÊssige krav i arbejdet med patienter, klienter, kunder, borgere, pårÞrende m.fl.
Ãnsker at optimere effektivitet og arbejdsglÊde.
Arbejder med mennesker.
Har personaleansvar / ansvar som tillidsvalgt.
Oplever udfordringer i det psykiske arbejdsmiljÞ.
Har brug fÃ¥r at âtrÊkke pÃ¥ samme hammelâ.
Ãnsker at arbejde stressforebyggende.
Har brug for et trygt og fagligt rum til at bearbejde og ventilere.
ââ
Supervision er generelt en semistruktureret samtale, der giver supervisanden/supervisanderne mulighed for at undersÞge dilemmaer, svÊre situationer og udfordrende emner på en systematisk måde styret af en autoriseret psykolog. I gruppesupervision anvendes medsupervisandernes perspektiver på emnet.
â
Supervisionen kan både afholdes digitalt eller analogt, samt individuelt eller på gruppeniveau.