
SUPERVISION
Supervision kan generelt karakteriseres som en aflastnings-, lærings- og udviklingsmetode som typisk anvendes af ansatte der arbejder med mennesker, tillidsvalgte eller ledere der står med personaleansvar. Forskning viser at en løbende dialogisk bearbejdning af dilemmaer og følelsesmæssige krav i arbejdet, reducerer risikoen for stress- og belastningsreaktioner.
Supervision er særligt relevant for dig/jer som fx:
Oplever høje følelsesmæssige krav i arbejdet med patienter, klienter, kunder, borgere, pårørende m.fl.
Ønsker at optimere effektivitet og arbejdsglæde.
Arbejder med mennesker.
Har personaleansvar / ansvar som tillidsvalgt.
Oplever udfordringer i det psykiske arbejdsmiljø.
Har brug får at ”trække på samme hammel”.
Ønsker at arbejde stressforebyggende.
Har brug for et trygt og fagligt rum til at bearbejde og ventilere.
Supervision er generelt en semistruktureret samtale, der giver supervisanden/supervisanderne mulighed for at undersøge dilemmaer, svære situationer og udfordrende emner på en systematisk måde styret af en autoriseret psykolog. I gruppesupervision anvendes medsupervisandernes perspektiver på emnet.
Supervisionen kan både afholdes digitalt eller analogt, samt individuelt eller på gruppeniveau.