top of page
Billede af Dan DeAlmeida

SUPERVISION

Supervision kan generelt karakteriseres som en aflastnings-, lÊrings- og udviklingsmetode som typisk anvendes af ansatte der arbejder med mennesker, tillidsvalgte eller ledere der stÃ¥r med personaleansvar. Forskning viser at en lÞbende dialogisk bearbejdning af dilemmaer og fÞlelsesmÊssige krav i arbejdet, reducerer risikoen for stress- og belastningsreaktioner.


Supervision er sÊrligt relevant for dig/jer som fx:

  • Oplever hÞje fÞlelsesmÊssige krav i arbejdet med patienter, klienter, kunder, borgere, pÃ¥rÞrende m.fl.

  • Ønsker at optimere effektivitet og arbejdsglÊde.

  • Arbejder med mennesker.

  • Har personaleansvar / ansvar som tillidsvalgt.

  • Oplever udfordringer i det psykiske arbejdsmiljÞ.

  • Har brug fÃ¥r at ”trÊkke pÃ¥ samme hammel”.

  • Ønsker at arbejde stressforebyggende.

  • Har brug for et trygt og fagligt rum til at bearbejde og ventilere.

​​

Supervision er generelt en semistruktureret samtale, der giver supervisanden/supervisanderne mulighed for at undersÞge dilemmaer, svÊre situationer og udfordrende emner på en systematisk måde styret af en autoriseret psykolog. I gruppesupervision anvendes medsupervisandernes perspektiver på emnet.

​

Supervisionen kan både afholdes digitalt eller analogt, samt individuelt eller på gruppeniveau.

bottom of page