top of page
Hybrid Working Future Worn Sign in Downtown city setting.jpg

DET HYBRIDE ARBEJDSLIV

Det hybride arbejdsliv har for alvor gjort sit indtog, hvilket stiller nye og udfordrende krav til bÃ¥de medarbejdere og ledelse. Hybridledelse er en forholdsvis ny ledelsesdisciplin, som foregÃ¥r pÃ¥ et kontinuum fra fysisk traditionel tilstedeværelse samt distanceledelse, hvor en del af de ansatte arbejder fra andre lokationer, oftest digitalt. Der er mange gevinster ved et hybridt setup, men det kan ogsÃ¥ til tider at medføre udfordringer for samarbejdsevne, kohærens, retfærdighedsfølelse, tillid og det psykosociale arbejdsmiljø som helhed. Det er vigtigt at ledelsen er klædt pÃ¥ til at navigere trygt og kompetent i dette nye felt, sÃ¥ risikofaktorer minimeres samt tryghed, tillid og effektivitet sikres.

​

Som erhvervspsykologer har vi fokus pÃ¥ at uddanne og træne ledere i hybridledelse og distanceledelse, samt hjælpe med at udvikle den hybride arbejdspladskultur pÃ¥ en mÃ¥de som sikrer det psykosociale arbejdsmiljø for bÃ¥de ledere og medarbejdere.

bottom of page